Monday, March 11, 2013

Earth Hour Environmental Tips March 12th 2013


DAILY GREEN TIPS
Day 12: March 12th 2013

Reduce Idling. Every moment you spend idling your car's engine means needlessly wasting gas. Idling for more than 10 seconds wastes more gas than is needed for startup. Overall, Americans idle away 2.9 billion gallons of gas a year, worth around $78.2 billion. What about traffic Jakarta?

Kurangi Langsam Mesin Motor. Setiap kali Anda menyalakan mesin motor tanpa melaju, berarti buang bensin sia-sia. Membiarkan mesin berputar tanpa laju selama lebih dari 10 detik, berarti membuang energi lebih banyak dari pada yang sebenarnya dibutuhkan saat startup. Di Amerika saja, kebiasaan ini berakibat pada pemborosan 2,9 miliar galon bensin per tahun, atau sepadan dengan 78,2 milyar dolar AS. Bagaimana dengan Jakarta?



DAILY FACTS ABOUT EARTH HOUR
Day 12: March 12th 2013

If everyone turns their lights back on at the same time will there be a power surge?
People celebrate Earth Hour in a variety of ways for different lengths of time, with many continuing to keep their lights off well beyond the designated hour. Therefore, it is highly improbable that everyone will switch their lights back on simultaneously. However, we do work with energy companies and authorities around the world, who assure us that the unlikely scenario of all lights turning back on at the same time will not cause any issues. The load reduction should not be significant enough to disrupt supply post Earth Hour.

Masyarakat merayakan Earth Hour dalam berbagai cara dan jangka waktu yang berbeda, dan banya kjuga yang mematikan lampu di luar jam yang ditentukan. Oleh karena itu, sangat tidak mungkin setiap orang mematikan lampu kembali secara bersamaan. Namun, Earth Hour bekerjasama dengan perusahaan energi dan pemerintah di seluruh dunia, dan memastikan bahwa menyalakan kembali pada saat yang sama tidak akan menimbulkan masalah. Hal ini sejatinya tidak mengganggu pasokan listrik pasca Earth hour.

No comments: