DAILY
GREEN TIPS
Day
22: March 22nd 2013
Green
Cleaning for Windows and Mirrors. Instead of those harsh-smelling sprays, try this
highly effective, simple solution for windows and mirrors. White Vinegar, Water and Newspaper: Mix 2 tablespoons of white vinegar with a gallon of water, and dispense
into a used spray bottle. Squirt on, then scrub with newspaper, not paper
towels, which cause streaking. If
you're out of vinegar or don't like its smell, you can substitute undiluted lemon
juice or club soda.
Cara
Ramah Lingkungan Membersihkan Kaca Jendela dan Cermin. Ketimbang bau kimia menyengat
dari produk pembersih kaca yang tidak ramah lingkungan, cobalah solusi efektif
berikut ini. Air dan koran bekas. Campur 2 sendok
makan cuka putih dengan satu galon air, kemudian masukkan ke dalam botol spray.
Semprotkan pada permukaan kaca lalu gosok dengan koran bekas, bukan handuk
kertas yang justru menyebabkan goresan. Jika Anda tidak punya cuka atau tidak
suka baunya, Anda dapat menggantinya dengan jus lemon murni atau soda.
DAILY
FACTS ABOUT EARTH HOUR
Day
22: March 22nd 2013
Whose
idea was Earth Hour?
Earth Hour came from a think tank
initiated by Earth Hour Executive Director and Co-Founder, Andy Ridley,
resulting in the formation of a partnership between WWF Australia, Leo Burnett
and Fairfax Media to address the climate change issue. In 2007, there was still
a degree of scepticism and denial about the issue of climate change. Earth Hour
came as the inspiration to rally people to the reality of climate change and
start a dialogue about what we as individuals can do to help address the greatest
problem facing our planet today. Leo Burnett partnered with WWF to promote the
idea and help make the campaign a reality in Sydney, a campaign which has now
gone beyond climate change to symbolise the growing global pursuit of a better,
healthier world.
Ide
Siapakah Earth Hour?
Earth Hour berasal dari pemikiran yang
diprakarsai oleh Direktur Earth Hour dan Co-Founder, Andy Ridley, yang
berlanjut dengan dibentuknya kemitraan antara WWF Australia, Leo Burnett dan
Media Fairfax dalam mengatasi isu perubahan iklim. Pada tahun 2007, dunia masih
skeptis dan menolak isu perubahan iklim. Earth Hour hadir sebagai inspirasi
untuk mengumpulkan orang dengan realitas perubahan iklim dan mulai mempertanyakan
tentang apa yang bisa kita lakukan sebagai individu untuk membantu mengatasi
masalah terbesar yang dihadapi planet kita hari ini. Leo Burnett bermitra
dengan WWF untuk mempromosikan ide dan membantu membuat kampanye menjadi
kenyataan di Sydney, kampanye yang kini telah melampaui isu perubahan iklim, melambangkan
gerakan global dalam menggapai kehidupan yang lebih baik, dunia yang lebih
sehat.
No comments:
Post a Comment