Sunday, March 24, 2013

Earth Hour Environmental Tips March 22nd 2013

DAILY GREEN TIPS
Day 22: March 22nd 2013
 
Green Cleaning for Windows and Mirrors. Instead of those harsh-smelling sprays, try this highly effective, simple solution for windows and mirrors. White Vinegar, Water and Newspaper: Mix 2 tablespoons of white vinegar with a gallon of water, and dispense into a used spray bottle. Squirt on, then scrub with newspaper, not paper towels, which cause streaking. If you're out of vinegar or don't like its smell, you can substitute undiluted lemon juice or club soda.

Cara Ramah Lingkungan Membersihkan Kaca Jendela dan Cermin. Ketimbang bau kimia menyengat dari produk pembersih kaca yang tidak ramah lingkungan, cobalah solusi efektif berikut ini. Air dan koran bekas. Campur 2 sendok makan cuka putih dengan satu galon air, kemudian masukkan ke dalam botol spray. Semprotkan pada permukaan kaca lalu gosok dengan koran bekas, bukan handuk kertas yang justru menyebabkan goresan. Jika Anda tidak punya cuka atau tidak suka baunya, Anda dapat menggantinya dengan jus lemon murni atau soda.


DAILY FACTS ABOUT EARTH HOUR
Day 22: March 22nd 2013
Whose idea was Earth Hour?
Earth Hour came from a think tank initiated by Earth Hour Executive Director and Co-Founder, Andy Ridley, resulting in the formation of a partnership between WWF Australia, Leo Burnett and Fairfax Media to address the climate change issue. In 2007, there was still a degree of scepticism and denial about the issue of climate change. Earth Hour came as the inspiration to rally people to the reality of climate change and start a dialogue about what we as individuals can do to help address the greatest problem facing our planet today. Leo Burnett partnered with WWF to promote the idea and help make the campaign a reality in Sydney, a campaign which has now gone beyond climate change to symbolise the growing global pursuit of a better, healthier world.
Ide Siapakah Earth Hour?
Earth Hour berasal dari pemikiran yang diprakarsai oleh Direktur Earth Hour dan Co-Founder, Andy Ridley, yang berlanjut dengan dibentuknya kemitraan antara WWF Australia, Leo Burnett dan Media Fairfax dalam mengatasi isu perubahan iklim. Pada tahun 2007, dunia masih skeptis dan menolak isu perubahan iklim. Earth Hour hadir sebagai inspirasi untuk mengumpulkan orang dengan realitas perubahan iklim dan mulai mempertanyakan tentang apa yang bisa kita lakukan sebagai individu untuk membantu mengatasi masalah terbesar yang dihadapi planet kita hari ini. Leo Burnett bermitra dengan WWF untuk mempromosikan ide dan membantu membuat kampanye menjadi kenyataan di Sydney, kampanye yang kini telah melampaui isu perubahan iklim, melambangkan gerakan global dalam menggapai kehidupan yang lebih baik, dunia yang lebih sehat.

No comments: